Stichting Bezinn doet de administratieve en zorginhoudelijke ondersteuning voor 125 zorgboeren in de 3 noordelijke provincies van Nederland. Ze hebben daarvoor afspraken voor het leveren van zorg met ruim vijftig gemeenten, de drie noordelijke zorgkantoren en een groot aantal zorginstellingen. Om deze zorgboeren en hun 1.100 cliënten goed te ondersteunen heeft Stichting Bezinn het declaratiesysteem Care2Declare van softwareleverancier TTS in gebruik genomen.

Stichting Bezinn werkte eerder met ResidentWeb van TTS voor het verwerken declaraties en berichtenverkeer. Om mee te groeien met de ontwikkelingen in de zorg ging de stichting opzoek naar een nieuw declaratiesysteem. Ze vroegen daarvoor meerdere offertes uit van verschillende softwareleveranciers, maar uiteindelijk heeft de stichting toch weer gekozen voor TTS, vertelt Jan van Donkersgoed, woordvoerder van Stichting Bezinn.

Relatie met TTS is goed

‘TTS was de meest vertrouwde keuze. Onze relatie is goed. Ze zijn open en denken met ons mee over de verbeteringen die we kunnen doorvoeren. Ook is veiligheid in het laatste jaar steeds belangrijker geworden. Als het gaat om beveiliging en privacy hebben we vertrouwen in TTS. Ik verwacht ook dat ze blijven meebewegen met de wet- en regelgeving. Ik ben al lang in deze sector werkzaam en wet- en regelgeving blijft aan verandering onderhevig’, vertelt Van Donkersgoed.

Stichting Bezinn maakt breed gebruik van het systeem. Het hele ECD is in het systeem geladen, net als alle facturatie naar gemeenten toe. Ook worden mutatie-aanvragen, uitzorgmeldingen en berichtenverkeer verwerkt in Care2Declare. ‘We proberen alle relevante informatie in één systeem te vatten, zodat onze zorgboeren maar van één systeem gebruik hoeven te maken. De standaard functionaliteiten zijn uitgebreid met registratiefunctionaliteiten’, vertelt Van Donkersgoed.

Alle uitdagingen zijn snel en vakkundig opgelost

De ingebruikname van Care2Declare heeft iets langer geduurd dan gepland, maar dat heeft volgens Van Donkersgoed te maken met de noviteit van het systeem én de eigen organisatie. ‘We hebben veel diverse locatie en hebben contracten met veel gemeenten en zorginstellingen. Dat heeft invloed op het systeem. Maar alle uitdagingen waar we tegenaan liepen zijn snel en vakkundig opgelost. TTS heeft een open houding en denkt mee. Zo sluit het systeem nu perfect aan op onze organisatie.’